31 Ocak 2014 Cuma

Çiğli'de afet gönüllüsü eğitimi başladı


Temel dağcılık, ilk yardım, kış koşullarında arama kurtarma gibi önemli eğitim aşamalarını başarıyla tamamlayan Çiğli Belediyesi’nin doğal afetlerde hayat kurtaracak Arama Kurtarma (ÇAK) ekibi tarafından, şimdi de doğal afetlerde bilinçli yurttaşlar oluşturmak için “Birey ve aileler için afet bilinci” eğitimleri veriliyor.Çiğli Belediyesi tarafından geçtiğimiz yıl oluşturulan 24 kişilik Çiğli Arama Kurtarma ekibi her türlü doğal afete karşı eğitimlerini tamamlamıştı.



ÇAK ekibinin uzmanları şimdi de doğal afet sırasında daha bilinçli yurttaşlar için eğitim çalışmalara başladı. Gönüllü olmak isteyenler Çiğli Belediyesi Çiğli Arama Kurtarma Birimi’ne gelerek kayıt oluyor ve belirlenen tarihte ücretsiz afet eğitimine alınıyor. Sivil Savunma Uzmanı Ümit Yıldız tarafından gönüllülere doğal afet ve ilk yardım gibi temel konularda eğitim veriliyor. Eğitimlerini tamamlayan gönüllülere ise radyo, fener, yelek, düdük, tişört, ilk yardım çantası ve sırt çantasından oluşan afet seti hediye ediliyor.



Aldıkları eğitimlerle ÇAK ekibinin her koşulda arama kurtarma yapabilecek düzeye geldiğini belirten Başkan Metin Solak, ekibin sürekli eğitimlerle profesyonelleştiğini belirtti. Gönüllülerin de katılımı ile büyüdüklerini ve verilen eğitimlerle Çiğli’de önemli bir farkındalık oluşturmaya başladıklarını belirten Başkan Metin Solak, şöyle konuştu; “Gönüllülerin kayıtları bir yandan devam ederken, bir yandan eğitimleri başladı. Dileyen herkes temel ilk yardım konusunda eğitimlerimize katılabilir. Gönüllüler, evlerinde ve çevrelerinde olası yaşanabilecek bir sorunda bilinçli hareket edecekler. Dilerim kimsenin ihtiyacı olmaz ancak ihtiyaç belirdiğinde bizim ekibimizin de hazır olması bizleri rahatlatıyor. Ekibimiz ihtiyaç duyulan her yere en kısa zamanda organize olarak ulaşacak konuma geldi.”



Çiğli'de afet gönüllüsü eğitimi başladı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder