2 Nisan 2014 Çarşamba

28 Şubat mağduriyetinden belediye başkanlığına


28 Şubat döneminde başörtüsü yasağı nedeniyle üniversiteden uzaklaştırma cezası alarak mağdur olan Güler Özsavcı Doğu, resmi olmayan sonuçlara göre BDP’den Diyarbakır’ın Hazro Belediye Eşbaşkanı oldu.



Diyarbakır’dan 1997 döneminde üniversite okumak için Konya’ya giden Doğu, 28 Şubat darbesi sonrası zor günler geçirdi. Başörtüsü yasağı nedeniyle uyarı ve kınama cezası alan Doğu, yılmayarak üniversite eğitimini tamamladı. 9 sene boyunca devlet memurluğu yerine özel okullarda eğitim veren Doğu, son 2.5 yıl devlet okulunda öğretmenlik yaptı. BDP’nin teklifi sonrası Hazro’dan belediye başkanlığı seçimlerine giren Doğu, resmi olmayan sonuçlara göre ilçenin ilk kadın başkanı oldu. Hazro ilçesindeki feodal yapıyı kıracağını belirten Doğu, kadınlarla birlikte çok güzel çalışmalar yapacaklarını söyledi. 1997 yılında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi’ne yerleştiğini ve 1998 yılı 28 Şubat sürecinde başörtüsü nedeniyle uyarı ve kınama aldığını belirten Doğu, belediye başkanı seçildiği için mutlu olduğunu kaydetti. Doğu, “28 Şubat sürecinde okullarda başörtüsü yasağı uygulanmaya başlandı. Bizim okulumuzda da başladı. İlk önce sınıflarda, sonra okul genelinde yaygınlaşıp kampüs alanına yayıldı. Ben de uyarı, kınama, 1 ve 6 aylık uzaklaştırma cezası alarak okulumu 1 sene uzatma ile bitirdim. Bitirdikten sonra kamuya geçmedim. Kamuda hala başörtüsü yasağı olduğu için 9 yıl özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalıştım. 2011 yılında da kamuya geçtim. Şimdi de BDP’nin Hazro başkanıyım” dedi.



“FEODAL SİSTEMİ KIRACAĞIZ”



Kendisiyle birlikte 2 kadının da belediye meclis üyesi seçildiğini aktaran Doğu, bu kadınlarla birlikte ilçedeki yapıyı kıracaklarını kaydetti. Doğu, “Hazro özelin feodal ve muhafazakar bir bölgesi. Hazro özelinde de çok katı bir feodal ve muhafazakar bir sistem var. Biz bir kadın başkan ve 2 kadın meclis üyesi ile beraber bunu kırmayı düşünüyoruz. Kadınlarla yaptığımız her toplantı ve görüşmede kadınların çok güzel ilgisiyle karşılaştık. Çalışmalarımıza başladığımız andan itibaren özellikle kadın konusuna yoğunlaşmayı düşünüyoruz. Hazro’da kadınları sosyal yaşama aktif hale getirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.



HAZRO’NUN İLK KADIN BELEDİYE BAŞKANI



Hazro ilçesinde seçilen ilk kadın belediye başkanı olduğunu anlatan Doğu, kadınlara yönelik ciddi projelerinin olduğunu ifade etti. Doğu, “Kadınları sosyal yaşama dahil etme anlamındaki projelerimiz var. Kadınlar için çalışma alanları oluşturacağız, özellikle tekstil atölyesi burada çok istenilen bir iş alanı. Ayrıca bir kadın merkezimiz olacak. Bu kadın merkezinde mesleki eğitim kurslarımız olacak. Çocuk evlerimiz olacak. Sığınma evi açmayı düşünüyoruz ama umarım hiçbir kadın o sığınma evine gerek duymaz. Yani daha çok kadına karşı şiddet konusunda eğitim ve bilinçlenme çalışmaları yapmayı düşünüyoruz. Ayrıca bir hukuk danışmanlık merkezimiz olacak. Şiddet gören, ya da herhangi bir sorunla karşılaşan kadınlara hukuk danışmanlığı sayesinde bilinçlendirme, bilgilendirme hizmeti vermeyi düşünüyoruz” şeklinde konuştu.



28 Şubat mağduriyetinden belediye başkanlığına

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder