30 Mart 2014 Pazar

Gözetmen eşliğinde oy kullandı


İzmirli MS hastası Recep Kaçar oy kullanmak için akülü aracı ile geldiği okulda seçim sandığı üçüncü katta olunca imdadına vatandaşlar yetişti. Kaçar’ı oy kullanması için akülü aracı ile taşıyarak seçim sandığına ulaştırmak isteyen vatandaşların girişimi sonuçsuz kalınca, engelli seçmen giriş katındaki bir derslikte bulunan kabinde oy kullandı seçim zarflarını üçüncü katta bulunan sandığa atması için görevliye teslim

etti.

Türkiye’nin sandık başına gittiği yerel seçimlerde İzmirli MS hastası Recep Kaçar oy kullanma işlemlerinde en çok engelli vatandaşların zorluk yaşadığının örneği oldu. İzmir’de 4 yıl önce yakalandığı kas hastalığı olarak bilinen MS hastalığına yakalanan 40 yaşındaki Recep Kaçar oy kullanmanın en meşakkatli girişimlerine maruz kaldı. Oy kullanmak için geldiği Bayraklı Lisesi’nde seçim sandığının üçüncü katta olduğunu öğrenen Kaçar’a önce vatandaşlar ardından sandık kurulu üyeleri taşıma usülü ile yardım etmek istedi. Ancak MS hastası Kaçar, akülü aracının taşınır nitelikte olmadığını belirtmesi üzerine bu girişim sonuçsuz kaldı.



Yaklaşık iki saat oy kullanmak için bekleyen Kaçar’a bu kez alternatif olarak kendisinin farklı noktada oy kullanması gerektiği seçim zarflarının ise sandık kurulu üyelerince seçim sandığına ulaştırılacağı belirtildi. Vatandaşlık hakkını en zor koşullar altında gerçekleştirdiğini aktaran Recep Kaçar; “Sonunda başardım zorlu bir oy kullandım. O işlem üç – beş memura bakıyor aslında. Bu yıl güvenlik önlemlerinin artırıldığına dair tedbirler alındı ancak benim oy kullanma şeklimde bir ilginçlik yaşandı. Ben oyumu giriş katında bulunan derslikteki kabinde kullandım daha sonra seçim zarflarımı sandık kurulu üyesine teslim ettim. Yani oyumu sandığa atamadım. Görevliye verdim o da sandığa atacak inşallah. Rahatsızlığım sebebiyle ilk kez böyle bir oy kullanma şekline maruz kaldım.”



“ALTERNATİFİ VARDI”

Yaşanan manzaraya tanık olan Bayraklı Engelliler Derneği Başkanı Vural Gürbulak da ilçede bin 450 engelli vatandaşına dernek olarak hizmet verdiklerini oy kullanma işlemlerinde ise çeşitli alternatif öneriler olduğunu şu sözlerle sıraladı: “Bugün herkesin normal olarak vatandaşlık görevini yapması gereken bir günümüz biz bunu sorumluluk olarak bildiğimiz için bizim normal vatandaşlık hakkımızı kullanmamıza bile engeller var. Alternatif olarak nüfus müdürlüğünde kayıtlı sandıklar zemin katlarda ya da daha uygun ortamlarda olmalıydı.”



ALEV HAMİTOĞULLARI – FERRUH SERÇE

İZMİR



Gözetmen eşliğinde oy kullandı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder