28 Şubat 2014 Cuma

Erkek doğan bebek yerine kız bebek verildi


9 Şubat günü Gaziantep’te dünyaya gelen ve raporlara ‘erkek’ olarak geçen Hamey ailesinin bebeği, sağlık gerekçeleri ile özel bir hastanede 10 gün yoğun bakımda kaldı. Yoğun bakım sonrasında çocuğu alarak evlerine götüren Suriyeli talihsiz aile çocuğun altını değiştirmek için açtıklarında kendilerine verilen bebeğin kız olduğunu fark ederek büyük bir şaşkınlık yaşadı. Hamey ailesi daha sonra çocuğun kendilerine ait olmadığını söyleyerek kendilerine kız olarak verilen çocuğu tekrar hastane yetkililerine teslim etti. Hamey ailesi, doğum sonrasında yaşanan karrışıklıkta kaybolan çocuklarının bulunması için yetkililerden yardım bekliyor.



Çocuğu doğum sonrasında karıştırılan ve daha sonra çocuğu kaybolan baba Ahmet Kara Hamey yaşadıkları talihsiz olayı şu şekilde anlattı: “Suriyeliyim. Benim hanım Halep’te hamileydi; bende buradaydım. Onu buraya getirdim doğum yapsın diye. Çocuğumuzun erkek olduğunu biliyordum. Doğumdan önce eşimi Türkiye’ye getirdim. Burada da doğum hastanesine gitti. Ultrasonda çocuk ‘erkek’ gözüküyordu. Filmi çekilmişti. Sonra doğum yaptı. Erkek çocuk dünyaya getirdi. Ben çocuğun cinsiyetini gördüm. Erkek olduğunu gördük. Ben ve hemşerilerim 112 ambulansına koyduk. Çocuğun özel bir hastaneye gitmesi gerekiyordu. Çocuğun yoğun bakıma ihtiyacı olduğu için. Ben bu özel hastaneye gelince yoğun bakım odasına kadar çocuğumla beraber gittim. Bıraktım çıktım ondan sonra. Kapıya gelip belgeleri verdim. Daha sonra çocuk yoğun bakımdan çıktıktan sonra çocuğu aldık eve getirdik. Çocuğun altını temizlemek için açtığımızda baktık ki kız çocuğu çıktı”



Kendilerine hastane tarafından yanlış çocuk verildiğini fark eden Kara Hamey, tekrar hastaneye giderek bu yanlışlığın düzeltilmesi gerektiğini hastane yetkililerini söylediğini hatırlatarak, “Ben hastaneye gittim ve onlara benim bebeğimi karıştırdıklarını ve bana yanlış bir bebek verdiklerini söyledim. Bizim bebeğimiz nerde diye sordum. Bize dediler ki bizde bu var. İster al ister alma. O zaman bu bebek bizim olmadığı için bizde bu bebeği istemiyoruz. Arabayla geldiler buraya bebeği verdim onlara. Bizim bebeğimiz de ortada yok. Savcıya da gittim. Polise de gittim. Elimden gelen her şeyi yaptım. Ama 12 gündür bizim bebeğimiz bulunamadı. Ben, annesi, dedesi sinir krizleri geçiriyoruz. Herkesten biz yardım etmesini istiyorum. Bizim çocuğumuz nerede? Çocuğumuzu kaçıran mafya mı her kimse yakalansın” dedi.



Çocuğun hastanede karıştırılması ve daha sonrasında kaybolması ile çocuğun annesinin çok zor günler geçirdiğini kaydeden Ahmet Kara Hamey, “Eşimin durumu çok kötü. İlk günlerde çok üzülüyordu. Şimdi yemeden içmeden kesildi. Bayılıp bayılıp düşüyor. Çok kötü olduk. Ailecek çok kötü durumumuz. Eşim 2-3 günde bir zorla yemek yedirebiliyoruz. İşimden de oldum ben. Çalıştığım yerden de atıldım. Evimiz kira. Bugün çalışma günü ama ben hala evdeyim. Suriye’den getirdiğimiz tüm birikimlerimiz harcadık” diye konuştu.



Kaybolan çocuğun acılı dedesi Yahya Kara Hamey de hükümet yetkililerine seslenerek bir an önce torununun bulunması çağrısında bulundu. Yahya Kara Hamey, “Ben Konya’daydım. Bana erkek bir çocuğumuz olduğu haberi geldi. Bizde çocuğun erkek olduğuna dair doktor raporu da var. Bize çocuğun hasta olduğunu ve özel hastaneye gitmesi gerektiğini söylediler. Çocuk 10 gün yoğun bakımda kaldı. Bize telefon açtılar. Çocuğun iyileştiğini ve gelip almamız gerektiğini söylediler. Ben buradan Türk hükümetine sesleniyorum: kendilerinin bir çocukları kaybolsa ne yaparlardı? Televizyonlarda bir kedinin haberi bile defalarca çıkıyor. Bizim çocuğumuz hayvanlardan daha mı değersiz. Biz Türkmen’iz geldik buraya Türkiye’ye sığındık. Misafiriniziz burada. Misafire böyle mi yapılır?” ifadelerini kullandı.

Kaybolan çocuğun acılı annesinin ise sinir krizleri geçirdiği ve uzun zamandır yemeden içmeden kesildiği öğrenildi.



AHMET ÖZER



Erkek doğan bebek yerine kız bebek verildi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder